from KUCHING to GEORGETOWN



achievements

holidays

15 Mac - 20 Mac

dkt 5 6 hari aku ade dkt negeri kelahiran aku. aku mmg dah agak ktorg ( aku family aku -adik,mama,abah,juju ) mesti gaban pny bosan. n benda tu lah yg terjadi. dah lah stay dkt tmpt yg sunyi sepi. bosan! nak kemana pun takdpt. bila nak pg mall pulak, kwn abah aku ni pg hantar ktorg dkt sebuah mall yg sgt besar. aku dah penat sampai sini tapi beberapa tahun lepas la. kali ni, aku takingat pulak ape yg ade dlm tu. sampai aje dkt situ, aku dgn adik aku pun masuklah. huh! gila kau pny besar saje, tapi bosan. aku plan nak tgk movie dgn bdk kecik ni tp ktorg takjumpa manalah mall dorg. jd naik berang jgklah dkt kwn abah aku ni. nasib aje dia tu kwn abah aku. kalau tak, uhmmm. biarlah. 
before that, ktorg ade pg waterfront. main lastik kipas yg ade lampu kelip2 (aku taktau ape name bnd alah ni :P). heee. best lah jgk sampai sakit tgn aku. ni semua hasil pujukkan anak2 kecil, haikal n sarah. dorg yg ajak mama pg. samapi situ, ktorg pun beli n main lah. aku takmain pun mula2. sbb asik tgk dorg main. tp last2 aku main jgk. heee. 2 hari berturut2 jgk lah ktorg  main bnd alah tu. adik aku dgn sarah tu sampau terpatah2 dorg pny kipas tu. yg haikal tu pulak sampai tersangkut dia pny kipas tu dkt pokok. dgn rela hati, mama aku yg baik hati ni pun sponsor lah dorg tu. bnyk jgk lah duit keluar just utk bnd alah ni. huuu.
malam esoknya ktorg ade kenduri kendara. kenduri tahlil lah. ktorg buat nasi ambeng. mknn jawa tu. mama pny lah excited nak tgk dorg buat. aku takkesah pun. sampai bising2 dia dlm kreta sbb nak cepat tgk dorg buat. sampai2 dorg belum start buat lg. lega lah hati mama tu. ddk mkn kejap,ktorg pun mulalah buat kerja. aku mulakan kerja dgn lap pinggan,lepas tu lap pisang. lap pisang!? mcm pelik kan? aku tgk cousin aku lap,aku pun lah. taktau lah apesal dia buat mcm tu. then aku pun susun lah pisang n pinggan yg ade pisang. dah siap tu, aku tlg tgk dorg buat nasi ambeng. theee., aku pulak yg buat. huuu. best ooo. dah siap. kenduri pun mula. ktorg pun mkn lah. ini jgk lah kali pertama kau mkn makanan keturunan aku sendiri. terkejut makcik2 yg ade dkt situ bila tau tu first time aku mkn nasi ambeng. siap pg cari mama lg nak pg sound. hahah! ma, ella tau ni bkn slah mama. ;) n hari ni jgklah aku tlg abah aku parut kelapa. huuu. first time rase mcm anak tauke kelapa. eeeh! merepek aku ni.
sehari sblm pg kenduri kawen cousin aku, aku pg tgk movie. ingat nak pg tgk dgn kwn aku yg dtg dr semenanjung tp dia pulak ade plan lain. takpelah. aku pun pg lah dgn adik n cousin aku aje. sblm pg tu, aku pnylah semangat belek2 news paper nak tgk movie ape yg ade hari ni. aku mmg dah nak tgk crita merong mahawangsa tp ape boleh buat, dah full. abah suruh pulak tgk rango. oih. taknak lah aku. last2, ktorg pun tgk lah ceritaaa, RATU THE MOVIE. ni barulah boleh dikatakan bangang! bosan kot! buat hbs duit aje tgk crita ni.
next day, nak kena pg kenduri cousin aku. sorry to say lah. kenduri mmg gempak, aku pun boleh lah tahan suke.  rase best lah jgk sbb boleh rase memakai 'bunga dada'. first time kot! kecoh kan aku ni. heeeyh. biarlah. aku pny pasal lah nak suke ke tak. penat mmg takpyh kata lah. dahlah mengantuk nak tunggu org dtg. sampai tesengguk2 aku tertido. nasib ade cousin aku ni jerit nama aku sampai aku jd segar bugar. thanks aina!
lps kenduri tu, semua pun penat. biasak lah. time dkt hotel, aku nak tido. bkn nak, tp dah lah. ade lah bdk bertuah ni, kejut aku semata2 nak suruh aku mkn rojak. bengong betul adik aku ni. haish! aku pun bgn lah mkn. dah aku bgn, dia pulak yg tido. lg lah bengang aku jdnya. plan ktorg utk hari ni, semuanya takjadi dbb bdk kecik ni tido. huh!
mlm ni, bdk sarah n haikal tu dtg. mulanya nak ajak ktorg. mkn, tapi sorry lah. ktorg dah pg mkn. dgn utk tidak mahu kecewakan hati temannya, abah aku pun keluar lg dgn parents 'bdk bertuah' td tu. aku,adik aku n kakak aku taknak lah pg sbb ktorg dah mkn. yg bdk dua org ni pun taknak ikut. huh! bengang aku. dah lah ddk situ ganggu ktorg sampai aku pun terpaksa tido atas lantai sbb bdk2 ni dah kebas hbs tmpt aku. haaah! bongok betul! sakit hbs bdn2 aku ni. sampai skrg lg aku terasa sakit2 tu. sabar aje lah aku.
haaa. mauk pulang penang! heee. sukenyeee. nak jumpe ramaaai org. heee. 

sampai sini je lah. malas dah aku nak taip. rase mcm nak upload aje video pasal ape yg aku lalui spnjg disana. mengada betul kan aku ni? eh! terpulang pd aku lah. blog aku. korg bace sudah.

posing sblm berangkat. :D



 
 tiga2 gmbr dkt atas ni ms tgh main lastik kipas yg kelip2 tu.

p/s : dorg ni bkn anak2 aku. dorg ni bdk yg bertuah aku katakan di atas td.

 lawatan ke kek lapis dayang salhah

 ms tgh nak pack kelapa.

 buat nasi ambeng! sblh tu embah aku. <3 embah

rumah lama. last yg aku dudukki rmh ni ms tahun 1998 (taksalah aku)

 nasi ambeng!

dari kiri berdiri: mama, embah, abah.
duduk: embah

 restaurant ini best!

ini pun best juga. tp bnyk anjing.






No comments:

Post a Comment