from KUCHING to GEORGETOWN



achievements

dear Jelly

6Jamadilawwal1433

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَانِ الرَّحِيْمِ 

'Jelly'


innalillah hiwa inna ilai hiroji'un. petang mati. alhamdulillah. pagi lahir. dalam jam 2.30pagi tadi ibu kucing aku, Jojo, selamat melahirkan sekor anak dan selebihnya dua ekor, jam berapa pun ntahlah. seronok takterhingga sebab dapat babyh baru sebab semua colour lain2. subhanallah, kuasa Allah kan. dalam pada dok seronok, dalam jam 7.15 macam tu, tiba2 ada orang call mama and tanya kucing macam mana. tiba2 jugak aku dengan my younger sista pegi tengok kucing kat belakang pastu tengok yang si Johny senyap semacam je. bila cari sekor lagi takde. tengok2 dah terlentang dekat bawah rumah. Innalillah hiwa inna ilai hiroji'un, dia jatuh dari tingkat 9. masyaAllah. besarnya kuasa Allah. dia masih bergerak walaupun darah meleleh dari mulut. adik pulak meraung macam dalam drama tv. akasia kali. dan tiba2 jugak aku arse macam ade dalam drama sebab ramai rupanya orang yang prihatin dekat flat aku ni. alhamdulillah. dorang tolong tenangkan adik aku while aku berlari dapatkan abah, mama and kotak kat atas.
7.30pm, abah galikan lubang untuk kuburkan Jelly. dia juga makhluk Allah. semoga Jelly ditempatkan di tempat makhlukNya yang terbaik. Ameen. 





4 comments:

  1. apa yang dah jadi? hm.. sabaar jelah tau

    ReplyDelete
  2. kejadian tanpa disedari. jatuh. alhamdulillah. dah boleh trima sikit2

    ReplyDelete
  3. sdehnye.. nanges2... nsib kucin aq ta mati bile jatoh..
    kalaw tak.. maybe mraung gk la..

    ReplyDelete
  4. weyh, jatuh dr tingkat 9, kalau hidup, tu memang miracle. Allahuakhbar!

    ReplyDelete