from KUCHING to GEORGETOWN



achievements

memory land

5Safar1433


seronoklah tengok semua orang ade kawan. aku pun ade kawan. tapi kawan aku... hmm. sedih sungguh rase di  hati. dulu kiteorang penah gaduh banyak-banyaaak kali tapi takteruk macam yang lastest punya. aku sakit hati gila dengan dia. aku takboleh terima ape yang dia buat dekat aku. tapi aku maafkan dia walaupun aku takungkapkan benda tu. aku takdendam. aku takterfikir nak balas balik. sebab dia kawan aku. aku mintak maaf balik dekat dia sebab aku terikut dengan ego aku masa tu tambah2 emosi masa tu takstabil macam orang mati laki. asyik nak menangis je. at least aku sedar dengan ape yang aku buat. tambah2 lagi bila dai ade sebut 'kita dah kawan dekat 12 tahun, takkan nak putus kawan sebab benda ni'. masa tu aku mula teringat saat2 mana aku dengan dia slalu makan ice-cream malaysia, main sepak2, tumbuk2, kacau orang, kira kereta time tunggu mama aku ambik, tidur sebantal, kongsi problem, balik kampung aku sama2. almost 12tahun dah kiteorang kawan. lama kan? dan dalam tempoh masa tu kiteorang takpernah jauh dari satu sama lain. kelas sentiasa sama cuma beza masa darjah 4-6 n tingkatan 5. duduk sebelah2 gitu. tapi benda tu semua masa lampau. sekarang takada dah.

dia pun dah ade keje sekarang. tinggal aku je yang tengah membelek2 masa depan yang taktau macam mana rupanya. aku tau dia sibuk keje. aku pulak goyang kaki kat rumah sambil melahap macam binatang buas takingat dunia. aku teringin nak keluar, hang out dengan dia. bukan aku takpenah ajak. aku siap dah ade plan sebelum spm yang lepas spm nanti kiteorang nak stay kat rumah dia dan rumah aku kat kedah tu. takpun, boleh keluar bila dia cuti. tapi aku ni angan2 tinggi melambung. aku je yang syok sendiri. aku selalu harap dia nak keluar dengan aku bila dia ade masa. kalau takboleh hang out, text ke call pun jadi lah. tapi aku silap, masa dia bukan untuk aku.

aku selalu tengok perkembangan dia. aku nak tau dia macam mana, buat ape, sihat ke tidak, happy ke tidak. penah terdetik kat hati aku supaya dia update status dia yang dia rindukan aku. tapi ape yang aku tengok dia sangat happy sebab keluar dengan kawan2 dia. hah. thats great. yes! memang aku takada akuan FB, tapi takbermakna aku taktau semua tu. tapi satu yang dia kena tau, aku takmintak pun dia balas semua tu. aku cuma nak kiteorang kawan macam dulu.

kawan2 aku hilang macam tu je dalam sekelip mata. sama macam Muaih, kawan cuma dekat sekolah. bila aku cite kat family aku yang aku risau pasal kawan2 aku, family aku selalu cakap, 'takpe, family kau masih ade'. memang betul. dan tiba2 time tu aku rase macam menyesal gila sebab kenal dengan semua orang. tapi aku silap. benda ni semua dah ketentuan. Allah dah tentukan semuanya. mungkin Allah nak bagi balasan dekat dosa2 yang penah aku buat. atau mungkin Dia dah sediakan sesuatu yang lebih baik daripada semua ni.

tapi,
wey, sejujurnya, kte rindu kau gila2. mungkin kau takrase semua tu sebab kau ade ramai kawan. semoga kau bahagia dengan hidup kau. amin.

p/s; post ni bukan untuk menagih simpati sape2 walaupun dah banyak tisu yang basah depan laptop ni. T_T


- Ya Allah, kau kuatkanlah aku

No comments:

Post a Comment