from KUCHING to GEORGETOWN



achievements

takdir

22Safar1433

alhamdulillah. pagi semalam lebih kurang pukul 9 lebih, aku dengan sisi aku pegi isi
minyak kreta kat salah satu stesen minyak yang dekat dengan rumah kiteorang. masa sampai tu aku memang takpandang sekeliling. tapi bila nak keluar kreta untuk isi minyak, aku nampak ade satu group bikers dekat tempat pam angin. tengok dorang gelak2, sembang, nampak sangat happy lah.
dalam sebelah malam pulak, lebih kurang pukul 10 tu, aku ternampak abah tengah online FB. kebetulan aku nak masuk dapur ternampak abah tengok video bikers accident. bila tengok betul2, bikers tu lah yang aku dengan sisi aku jumpa pagi tu. tengok masa dorang accident taklama lepas kiteorang jumpa.
subhanAllah. Allah tu Maha Berkuasa. kita taktahu bila dan dekat mana ajal kita. sebab tu lah kita kena banyakkan amal kita untuk akhirat nanti. insyaAllah.

- Allah menentukan segalanya

No comments:

Post a Comment