from KUCHING to GEORGETOWN



achievements

harta

21Safar1433

alhamdulillah. aku terbaca kat satu laman sesawang ni. ade mamat ni dia bina 18 houses by the time he
was 18 years old untuk orang2 yang takberumah. walaupun dia seorang kapiaq (bak kata kawan aku) tapi dia buat sesuatu yang orang kita takbuat. okay. kat malaysia sangat ramai anak orang kaya. tapi secara keseluruhannya, mana dorang laburkan harta2 dorang. aku bukan daripada golongan itu dan aku takkata yang aku ni baik sangat sampai dah laburkan wang berjuta2 kepada pihak yang takberkemampuan. aku cuma terfikir, kalau korang simpan, kumpul duit sampai takcukup bank nak letak duit, ape korang akan buat dengan duit tu? orang kata, duit bukan bawak mati pun. so, bila dah banyak duit tu, gunalah dengan berhemah dan lebih afdal gunakan ke jalan yang diredai-Nya.


- muhasabahlah diri

No comments:

Post a Comment