from KUCHING to GEORGETOWN



achievements

chinese & islam

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم


alhamdulillah. first of all, aku takkata yang aku baik. takjuga jahat. tapi mungkin jahat. hahah. tapi aku masih tau macam mana nak handle pegangan agama aku. alhamdulillah.
lately ni ade someone cuba menguji kefahaman agama aku. Ya Allah. nasib aku tau ape yang dia nak. alhamdulillah. aku managed to handle it. yang syoknya, dia chinese. chinese wey! dia nak tau pasal agama islam. aku bangga sangat sebab dia ada perasaan ingin tahu macam tu.
aku kenal mamat ni sejak dari sekolah rendah. bayangkan kau, sekarang kiteorang sama2 dah takbersekolah. ok. kira sendiri. hah. lama dah takjumpa dia. bila jumpa, jadik rapat semacam pulak. hohoh. -segaaan- aku seriously takberapa tau dia ni macam mana. maybe dia ikhlas nak tau benda tu sebab aku seorang islam. maybe la. (takbaik sangka buruk) ok. insyaAllah. aku akan cuba tunjukkan kat dia ape islam tu. mudah2an Allah S.W.T akan permudahkan urusan aku dan dia. ameen.

No comments:

Post a Comment