from KUCHING to GEORGETOWN



achievements

the new war

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم


26Jun2012. tarikh mana aku jumpa orang2 yang akan teman aku untuk masa setahun setengah ni. mula2 tu (sebelum jumpa dorang) aku macam biasa je. buat kering ah. sekali bila dah tengok keadaan. astaghafirullah. sabar je la.

bila ada dalam kelompok manusia2 bijak, tiba2 aku rasa sangat kerdil. bila manusia2 tadi mula bicara, aku rasa sangat tolol. ah! lagi. sebab ape tau? sebab aku tareti sangat nak berbahasa inggeris. jadi, itu masalah aku. sedih mak, nyah.

sekarang dah dekat seminggu aku duduk dengan dorang, masih lagi kekok sebab aku ni bukan yang lurus. dan sejak itu baru aku sedar yang bukan aku sorang je seorang muslim, rupanya ada sorang laki jugak. ok. sekarang cuma ada 2. sorang lelaki, sorang perempuan. muslim. dengan dorang.

banyak gila aku nak kena kejar. dan aku mengalami sedikit sebanyak tekanan. taktau bila boleh ok. mudah2an secepat mungkin sebelum masa habis.


need to replace malay with english as my first languange.  hopefully everything gonna be ok. ameen. if not, just tawak-kalto-al-Allah.

new war has just begun.



1 comment:

  1. bljr kt oversea ek? huu. tkpe. lama2 msti ok tu chaiyok! :)

    ReplyDelete