from KUCHING to GEORGETOWN



achievements

hornet

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم




ok. citenya, nak tangkap sekor hornet untuk buat projek pengawetan. tengok je dah excited, terus gi carik barang nak tangkap. dok kalaut lah nak tangkap yang ade atas kepala, rupa2nya kat belakang, ada sekor. cantek aah. (actually takut sebab dekat sangat)

lalu aku terus pusing untuk dapatkannya. jyeah! alhamdulillah dapat. excited punya pasai, aku gi hentak tupperware tu yang ada hornet. dengan pantas aku text petrina, my new friend. seronok dan semangat. unfortunately, bila tengok balik hornet tu, dia macam dah takbermaya. sebab hentakkan tadi, maybe. sebab aku ni manusia. ada sikit belas kasihan. aku released dia. daaan, tangkap yang baru.

dapat jugak, simpan dalam tupperware tadi, pecahkan sikit bagi udara masuk, bagi madu sikit, selotep lubang yang besar tadi. daaan, esok nak gi letak dalam microwave. weee.

and i just realised that my middle finger kena sengat dude. siyesly, sakit. jari jadik merah sebelah. aku takfaham. why ha?

 ♥ oh ya. thanks to my mama . yang selalu je kasik semangat 



No comments:

Post a Comment